Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Sve što se mogli poželeti da znate o trockizmu, a niste imali koga i gde da pitate

Komentari (72) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 ponedeljak, 07 novembar 2011 22:03
SP
... prva u nizu "obojenih revolucija" u XX i XXI veku , van svake sumnje gledano odavle i sada !
Preporuke:
24
0
2 ponedeljak, 07 novembar 2011 23:25
Tara
Bravo!
Preporuke:
26
5
3 utorak, 08 novembar 2011 00:48
Velja
Zar se titoizam nije ipak najžešće obračunavao sa srpskim staljinistima? Pre toga sa monarhiostima i nacionalnom građanskom klasom? Bio bih zahvalan nekome ko je upućen, kada bi me uputio na one istorijske događaje koji predstavljaju borbu protiv jugoslovenskog trockizma.

Što se tiče pak samog Leonida Bronštajna, tj lika i dela, ne vidim puno razloga za glorifikaciju. Reč je, kao i uslučaju Lenjina (ili pak Hodorovskog) o ruskom Jevreju. Bio je neprijatelj Carske Rusije, zbog čega je prognan, a utočiše mu je bila zapadna Evropa. Nakon Revolicije, dve pune godine, krstari Rusijom u oklopnom vozu i surovo se obračunava sa pravoslavnim Rusima, odanim Caru. Nakon poraza od Staljina utočište mu je opet na imperijalnom Zapadu: ovog puta Severna i Srednja Amerika, gde je 1940 ubijen od agenta NKVD-a. Zanimljivo je da je mladi Bronštajn radio u Beogradu kao ratni reporter za vreme Balkanskih ratova, a pisao je uglavnom o srpskom teroru nad Albancima, zbog čega mu je uskraćeno gostoprimstvo.
Preporuke:
44
19
4 utorak, 08 novembar 2011 01:12
saša r.
1/2

Staljin će zbog pobede nad Hitlerom uvek ostati zlotvor, ali će zato Lenjin i Trocki biti proglašeni za najveće humaniste.
To što je Lenjin pogubio hiljade najkvalitetnijih oficira carske Rusije izgleda nikome ne smeta, što ih je bacao u rake u obliku krsta takođe.
Trocki nije bio ništa bolji. Kada se očekivala pobeda Kolčakovih trupa nad Lenjinovim, kada je Lenjin pakovao kofere spremajući se da zbriše u Nemačku, Trocki mu je predložio da se na borbenim linijama iza sopstvene vojske postave mitraljezi, koji će kositi sve one koji budu išli u povlačenje. Upravo zahvaljujući tome Lenjin je pobedio.
Ali nekom to nije bitno, bitno je proglasiti Staljina za jedinog, glavnog i odgovornog zlotvora.
Postoji još jedna stvar što se tiče Staljina, a to je da pojedini njegovi biografi tvrde da nije poreklom Gruzijac, već Oset, a da su njegovi morali da dodaju prezime, da bi preživeli u Gruziji.
Em Oset, em rasturio Hitlera - pa to se ne oprašta.
Preporuke:
39
15
5 utorak, 08 novembar 2011 01:14
saša r.
2/2

Trocki je za vreme balkanskih ratova izveštavao redovno na štetu Srba. Ironijom sudbine, glave mu je došao baš Mustafa Golubić, u to vreme najbolji komita Vojvode Vuka. Razočaran u kralja zbog izrežiranog procesa prema Apisu, Golubić napušta Srbiju i odlazi iz zemlje. Preporučuju ga Staljinu, a ovaj ga šalje da organizuje likvidaciju Trockog. Posle toga postaje Staljinov čovek od poverenja broj 1.
Što se tiče Tita, on je Staljinovo poverenje izgubio još pre početka rata. Staljin je dobio informacije da Tito proneverava novac koji mu on šalje. Kada je tražio da mu položi račune, Tito je odbio. Staljin tada šalje Mustafu Golubića da smeni Tita (verovatno i likvidira), da se stavi na čelo partije i da podigne ustanak u Srbiji. Golubić se poverava Čolakoviću, a Čolaković to prosleđuje Titu. Gestapo hapsi Golubića i desetak dana kasnije ga, polomljenih ruku i nogu, strelja u Beogradu. Mustafa Golubić bio je kosmopolita, koji nikad nije zaboravio da su muslimani sa ovih prostora poreklom Srbi.
Preporuke:
41
14
6 utorak, 08 novembar 2011 01:22
Ultravisitor
Sjajan prikaz knjige koju jedva cekam da procitam. Udbasi vladaju Srbijom dok su Udbasi u opoziciji. Menjajmo za isto! Samo cetke i metle mogu promeniti Srbiju!
Preporuke:
21
0
7 utorak, 08 novembar 2011 01:51
Josif Malovič
Tužitelj Draži MIhailoviću , Snežana Malović ministar pravde , po mom mišljnju prije primjer nepotizna i feudalizma (samo je feud državna funkcija ili radnička tvornica ). A ipak postoje neki procesi na čije talase su zajahali i Marks i Trocki i Staljin sa svojim ljudskim slabostima .
Preporuke:
10
2
8 utorak, 08 novembar 2011 05:25
Aleksandar
autor knjige nam saopštava da bauk trockizma opet kruži svetom

Pa cekajte ljudi, kakva je ovo monstruozna glupost da nam jedan--po sopstvenom samoopredeljenju i recima--"MILITANTNI trockista" treba da objasnjava kako su jadni trockisti opet na tapetu svuda po svetu. Ova knjiga je KUKAVICINO JAJE. Pa trockisti su jedini kobajagi LEVICARI koju kapitalisticka, americka imperija ne samo tolerise vec AGRESIVNO FINANSIRA upravo zato sto su od pocetka jedna reakcionarna--pro imperijalisticka--grupacija koja gde god se pojavi upropasti svaki pokusaj pomeranja u levo na zapadu.Trockisti su onoliko pozitivni po zapadnu levicu koliko Ceda za srpske interese i drzavu.

Ovo je takvo tracenje prevodilackog vremena i izdavackih para da se kod nas pojavi ova sarena laze da se ova pojava moze samo objasniti kao rezultat poturacine domacih, odvratnih trockista.
Preporuke:
17
8
9 utorak, 08 novembar 2011 07:21
D.S.
Bravo VELJA,reci im u brk.Hoce da nas razaloste za smrcu Trockog {Ruso ubice i Caro ubice]i njegovog saborca Lenjina,sto oni htedose doneti srecu covecanstvu a u toj nameri spreci ih Staljin i staljinisti.Tuga mi je zbog smrti one seljanke koja nije ni znala za "trockizam",misleci na traktoristu a svi oni koji su ucestovali u Krvavome KOmunistickome Piru ma kako se oni zvali posteni ili neposteni,vise ili manje levi isto su zlo za ljudski rod kao i danasnja ideja u Novome Svetskome Poretku i Ujedinjenom Svetu na ovako zamisljenim fasistoidnim izrabljivackim odnosima medju ljudima i narodima u celini.Jedino moguce pravedna ljudska zajednica unutar jedne nacije a i covecanstva u opste bila bi kada bi za temelj svoga ustrojstva i ustava uzela NOVI ZAVET GOSPODA ISUSA HRISTA gde su po bozanskoj a ljudskoj meri odredjeni odnosi u porodici,izmedju gazde i radnika a i u drustvu u celini.Sve ostalo je samo zelja jednih da zajasu druge u ime toboznje brige za ove ili one slojeve u drustvu.Amin
Preporuke:
20
13
10 utorak, 08 novembar 2011 10:35
Vladislav
Nedavno je sprovedeno istraživanje o istorijskim ličnostima koje uživaju najveću popularnost među Rusima. Staljin je zauzeo treće mesto, odmah iza Aleksandra Nevskog i Stolipina.

"Mnogo će đubreta biti bačeno na moj grob, ali sve će to razvejati vetar istorije"- Josif Visarionovič Staljin
Preporuke:
17
10
11 utorak, 08 novembar 2011 10:43
brm
"Staljinove revizionističke „teorije“ „socijalizma u jednoj zasebnoj zemlji“, nasuprot kursu ka evropskoj i svetskoj revoluciji u kojoj su Lenjin i boljševici videli jedinu šansu za opstanak tekovina ruske revolucije. "
i? ko je ovde "gud gaj"? svetski revolucionari?
Preporuke:
9
13
12 utorak, 08 novembar 2011 10:45
brm
"buržoaski i okoloburžoaski posmatrači i „analitičari“"

a proleterski i unutarproleterski? kakav analitičar
Preporuke:
9
13
13 utorak, 08 novembar 2011 11:22
Ludi Vanko 1
Na kraju "Travničke hronike"francuski konzul Davil, koji je uz Napoleona krenuo da menja i popravlja svet,u trenutku kad je Napoleon poražen bežao iz Rusije veli otprlike ovako: Nismo uspeli ali čovek mora da traži taj neki bolji put.Naša deca, ili deca naše dece, ili njihove dece deca jednom nekad naći će taj put za čovekov bolji i pravedniji život.Hoću da kažem nešto izvan jednog pokreta i nama bliske revolucije pune kontraverzi i strašnih zločina.To je takođe pokušaj da se stigne tamo gde je bolje.Žrtve su strava rađanja svakog dela.Međusobni sukobi njegovih graditelja su znak velike pometnje, sumnje, strah od grešaka.To s Trockim takođe opasnost od lutanja i jedne opcije u otporima sveta kad sve dobija dramatične oblike raspleta.Delo kad se ostvari , sve prašta.Nevolja je što u prvom pokušaju delo nije ostvareno.Ali,njegov nestanak doneo je više zla njegovim svetskim protivnicima nego njegovim tvorcima.Izgubili su ravnotežu.Morali su da podmićuju radničku klasu da ne bi otišla putem... mogu da
Preporuke:
8
2
14 utorak, 08 novembar 2011 11:29
Ludi Vankop 2
a ne putem komunizma.
Sada se suočavaju sa mngim sve izrazitijim otporima svome ustrojstvu pravde i reda.Taj bolji put će se uskoro ponovo dramatično morati da traži.Da li neizbežno revolucijama ili mirnim putem,nisam siguran.Sudeći po onom kako se Amerika natakarila na grbaču celog sveta , rasplet neće biti jednostavan.Problem je u tome hoće li atomka koja već odavno može da zbriše život na planeti, da zaustavi čoveka u svom pobedničkom pokušaju da postane vadar sveta ili će se avantura razuma tragično i zauvek za čoveka da okonča.Sve opcije su u igri.
Preporuke:
14
2
15 utorak, 08 novembar 2011 11:49
Svetozar Maksimović
Saša R.

Odlično.

Trockizam i Lenjinizam su jedna te ista strana skrivanja istine o genocidu nad slovenskim narodom - Rusima.
Radni logori i likvidacije krenule su od ove dvojice i njihovih saradnika, sve do 1939, kada je Staljin likvidirao i zadnjeg Lenjinovog čoveka. Tada zatvara sve logore i pušta zatvorenike na slobodu. U logorima je bilo okko 600.000 ljudi i stradalo oko 200.000-zvanični podaci Ruske akademije nauka i umetnosti iz 2000. godine. Dozvolio je rad Ruske pravoslavne crkve i povratio porodične vrednosti koje su revolucionari uništili. U zadnji trenutak Staljin saznaje za spremanje državnog udara od strane Maršala Tuhačevskog i njegovih 30.000 oficira. Stvari rašćišćava onako kako treba, a ne kao ovi naši, jer rat polako dolazi.
Oporavio je Rusku državu i napravio moćnijom od Carske Rusije.
Tamo gde je Staljin stao, nastavlja Putin.

Poruka za redakciju - pišite o Staljinu,ruski sajtovi su veoma iscrpni, a i arhive su otvorene.
Manite se zlikovaca i sporednih tema.
Preporuke:
17
16
16 utorak, 08 novembar 2011 13:05
Nemanja Vlahović
@Belja
Samo neke ispravke.
Trocki se zove Lev Davidovič Trockiй (rođen kao Leйba (Lev) Davidovič Bronšteйn).
Ja još nisam čitao o antisrpskim člancima Trockog, što ne znači da ti članci nisu postojali. Međutim, prema autobiografiji samog Trockog, koji je za vreme balkanskih ratova imao 33 godine (dakle kao novinar nije baš mlad) za vreme boravka pisao je uglavnom protiv slavofilstva i o bugarskom teroru
nad Turcima. Opet prema svojoj autobiografiji, za vreme balkanskih ratova najduže je boravio u Rumuniji, premda je u početku rata zaista bio u Beogradu.
Preporuke:
8
5
17 utorak, 08 novembar 2011 13:16
thinking maize@ Ludi Vanko
Poštovani, pažljivo pratim Vaše komentare i sviđaju mi se! Ali ne zato što odgovaraju mom "vjeruju", NAPROTIV! Sa brojnim Vašim komentarima se ne slažem, ali primećujem da su konsekventni! Doslednost je dobra osobina, ali ne smemo biti dogmate! Zato Vam moram uputiti primedbu (mada ste i sami došli do sličnog zaključka), da RAZUM, uzdanica čovekova, nije etička kategorija! Razum je suštinski AMBIVALENTAN! Na tu temu zanimljivo je pisao pokojni Jova Rašković u "Narcizmu"! Ovde ću ga kratko citirati: "Istinski je UMAN samo donji sloj čovekov!" Što ukazuje na to, da u slučaju čoveka i njegovog društva, koga on stalno prerađuje, vrlo je smotreno biti SKEPTIK i PESIMISTA, a ne optimista! Tako je za razmatranje ove KOMPLEKSNE TEME, kao što je OBRAZOVANjE u Srbiji, čega se latio autor, ali i drugi komentatori (primećujem da davno nije bilo teksta, sa tako raznovrsnim, POTPUNO OPREČNIM komentarima!), korisno je biti bar malo SKEPTIK! Tada ćemo MANjE grešiti, za razliku od TITIĆA i inih optimista!
Preporuke:
10
8
18 utorak, 08 novembar 2011 13:30
thinking maize@ Ludi Vanko, nastavak
Oprostite, malo sam se zaneo sa temom, pošto sam Vam uputio komentar u vezi drugog teksta! No, ništa zato, zaključak je isti, čovekov razum je suštinski AMBIVALENTAN i ZATO moramo biti smotreni i skeptici! U tom smislu, a "glede" Vašeg primera iz "Travničke hronike" i "glede" svih zagovornika "popravljanja čovečanstva" (a koji UPORNO zaboravljaju da su "putevi u pakao popločani dobrim namerama"!), svratio bih Vašu pažnju na jedno delo Franciska Goje, jednog od NAJVEĆIH SLIKARA u istoriji ČOVEČANSTVA i sa Hijeronimusom Bošom najboljeg ilustratora PRAVE PRIRODE ČOVEKOVE! Pogledajte molim Vas negde reprodukciju (pošto je original u madridskom "Pradu") Gojine slike "3-ći maj 1808" i sve će Vam se kasti! Što no neko reče SLIKA GOVORI VIŠE OD HILjADU REČI! Sve najbolje! PS. Goja je bio agnostik i liberal (to je TADA u Španiji bilo opasnije nego da je danas neko komunista), koji je pozdravio Napoleona i čak podržavao njegovu vlast nad Španijom, bar do 03.05. 1808 g.! Zbog toga je i umro u Francuskoj!
Preporuke:
5
10
19 utorak, 08 novembar 2011 14:46
D.S.
Sta to pricas" thinking maize",nemoguce je te raznaciti jer sam nov na ovome sajtu.Sta hoces reci i sto ce ti ovaj pseuodonim,nije vazno ko si.Ja sam nov i neznam vasa opredeljenja,vidim da su jednako za i protiv moga komentara.Nije meni to najvaznije,ne treba da neko misli kao moje malo ja,volio bih kada bi svi Srbi poceli da misle svojom glavom , to bi bila prava sloboda bez ogranicenja.Dali ste ikada shvatili puni smisao reci SLOBODE u kojoj ne treba niko da se saglasi sa mojom poimanju reci iste.Ni sva ta filozofska poimanja covekove sustine nisu bila oslobodjena od vremena u kojem su bila suprostavljana u odnosu na trenutno stanje u ljudskoj zajednici,i da je jedino poimanje stvarnosti i poimanje sustine ljudskoga bica sazeto u NOVOME ZAVETU,a sve ostalo je glupo parafriziranje i filozofiranje,zasnovano na neukosti ljudskoga bica potonuloga u greh visokoumlja,i samodovoljnosti.Moje gresno ja nema namere da poducava.Znajte pre nas su ziveli mnogi sveti oci koji poznavase coveka.
Preporuke:
7
4
20 utorak, 08 novembar 2011 15:42
thinking maize@DS
Pod 1. Raspravljam sa g-dinom "Ludim Vankom", a ne sa Vama! Pod 2. Otkud Vam da su moji stavovi protiv hrišćanstva? To što sam za skepticizam u međuljudskim odnosima!? Pa zato što SVAKI OPTIMIZAM, koji nije zasnovan na transcedenciji, na kraju dovodi do razočarenja! Da bi se to predupredilo, valja biti bar malo SKEPTIK! Pod 3. Da ste ukucali na pretraživaču Google npr. "Franzisco Goya" ili "3rd may 1808" videli biste ŠTA SAM ŽELEO DA KAŽEM! Jer čovek je I ŽIVOTINjA, ne samo PALI ANĐEO! Da Vas podsetim, Adam je PRE PADA bio TREĆI u RANGU Anđeo Božji! Prvi je bio "Svetlonoša", o drugome se ne govori, kao treći je IMENOVAN Adam! A Eva je, da Vas podsetim napravljena ne toliko od FIZIČKOG koliko od DUHOVNOG "rebra", tj. od SUŠTINE Adamove! Pa je opet pala u GREH i POVUKLA Adama i CELU TVOREVINU za sobom! No, žene su I DALjE RELIGIOZNIJE OD MUŠKARACA, a i NEPREKIDNO PRODUŽAVAJU ŽIVOT! Uprkos "OPTIMISTIMA", čija lica VIDIMO na pomenutoj Gojinoj slici! Lica MAŠINA, naspram LICA ŽRTVI! Razmislite!
Preporuke:
6
8
21 utorak, 08 novembar 2011 19:35
roadrunner
"nije mogao detaljnije da obradi nesrazmerno veliku ulogu koju su u „borbi protiv trockizma“ imali jugoslovenski staljinisti i Josip Broz Tito"Kojom to "logikom" je Tito staljinsta?!"Staljinom eksluzivni "patent" socilizma u jednoj zemlji"-Ne, nego je trebala da pobedi "svetska revolucija" trockista, tj satiranje resursa i zivota Rusije za ovu suludu ideju. Ili u titoističkoj trockističkoj verziji Milovana Djilasa-"naselićemo Kineze,bitno je da komunizam pobedi"(ako Srbija ostane bez stanovnika)Nasuprot ovome imali smo usmeravanje svih resursa zemlje i ljudi na nezapamćen ekonomsko/naučno/obrazovno/kultutni razvoj u istoriji čovečanstva za vreme Staljina.Naslednici Trockog su, moderni fensi "levičari",pobornici "svetskog mira"(ala Pax Americana),kod nas pripadnici NVO,deca i unuci titosita, LDP,Čankovi "social-demokrati" i sl.O Trockom, najbolje govori kod koga je bio, i ko ga je čuvao u godinama pred likvidaciju...
Preporuke:
18
3
22 utorak, 08 novembar 2011 19:44
roadrunner-nastvak
Samo kratak osvrt na sprske komentare ovde,tj nas Srbe
Dva suprostavljena pola, oba pogešna

Jedni (ljotićevski nastrojeni "patrioti") ne gledaju život i delo Trockog, već je jedino bitno to što je Jevrej..samo po sebi to je dovoljno da je inkarnacija zla

Drugima ("svetosavcima, ravnogorcima") Staljin, Trocki itd sve su to komunjare i uzrok svog zla ovoga sveta. Naravno po toj uprošćenoj "logici" valjda su i DeGol i Sarkozi isti ološ? Pa oba su kapitalitički predsednici Francuske (čak sa istog desnog pola francuske kapitalističke demokratije)..
Preporuke:
9
3
23 utorak, 08 novembar 2011 20:12
ludi skretničar
"Zatekao je Rusiju sa toljagom, a ostavio je sa atomskom bombom".

Vinston Čerčil pred parlamentom, u povodu Staljinove smrti.
Preporuke:
11
3
24 utorak, 08 novembar 2011 21:35
saša r.
@roadrunner

1/2

U nastavku Vašeg komentara obraćate se nama koji smo komentarisali, te kategorički tvrdite da postoje dve vrste suprotstavljenih struja.
S obzirom da se ne prepoznajem u onoj koja osuđuje Staljina, brže bolje sam proglašen za ljotićevca?!?
Izgleda da ste i Vi pristalica teorije da je Staljin proganjao Jevreje?!
Proučite malo Staljina, pa ćete videti da te tvrdnje uopšte ne piju vodicu.
Staljin je bio rigorozan prema svima, pa i prema sopstvenoj porodici.
Rođenog sina u zarobljeništvu nije hteo da razmeni za nemačkog visokog oficira, rekavši:"ne menjam oficira za običnog vojnika". I ne samo to, već se osećao poniženim što je njegov sin dopustio sebi da padne živ u ruke neprijatelja.
Kad je već na takav način razmišljao, znači da je takav prema svima, bilo da je u pitanju Rus, Belorus, Ukrajinac, Jevrejin, Sibirjak itd.
Preporuke:
12
2
25 utorak, 08 novembar 2011 21:47
saša r.
@roadrunner

2/2

Na sličan način je razmišljao i Karađorđe. Ne samo da je rođenog brata obesio zbog silovanja srpkinje, već je i majci rekao:"Budeš li za njim suzu pustila, i ti ćeš visiti pored njega". Po meni je to način razmišljanja jednog pravog vođe i pravednika, jer onda svi podanici znaju da nema zezanja.
Drugo, ako obratite pažnju na broj Jevreja koji su izašli iz drugog svetskog rata kao visoki oficiri Crvene Armije, videćete koliko Staljin poštuje njihovu odanost i hrabrost. U Staljinovoj armiji bilo je 279 generala i admirala Jevreja, i 1 maršal! Prema tome, sve priče o Staljinu kao mrzitelju Jevreja padaju u vodu, jer je taj čovek poštovao samo izuzetnu hrabrost kod ljudi, a kao što vidimo, i te kako je umeo da nagradi.
Preporuke:
12
3
26 utorak, 08 novembar 2011 22:06
MR
Dobar članak, čovek može da nešto nauči iz njega. Nažalost, da bi se nešto promenilo u društvu uvek je izgledalo da je nemoguće bez upotrebe sile i nevinih (kolateralnih) žrtava. Otuda u mladim godinama, pa ni sada, nisam nikad bio politički aktivan. Tito - ima u ovom dosta istine, ali stvari se vide mnogo jasnije gedajući unazad. Pa ipak, stvorio je uglednu i uspešnu zemlju sa životnim standardom koji Balkan do tada ne pamti. U školstvu propovrdan humanizam. Upotrebljavane su metode za koje su smatrali da su najbolje. Pogledajte samo kako postupaju demokrate po svetu. Je li to humano da čoveka siluju i izmrcvare pre nego što ga ubiju (Gadafi)? Pošto čovek nije bez greške, mnogi traže takvog u religiji (Isus). Ali to je fata morgana. Uzroke treba tražiti u ljudskoj prirodi koja je puna sebičnosti i nasilja. Ovamo na Zapadu često sam slušao tirade o ljudskim vrednostima, a ono ispade: Hulje lepo zbore al' nitkovski rade.
Preporuke:
5
1
27 utorak, 08 novembar 2011 22:12
roadrunner
saša r, u cemu je nesporazum? Ko je rekao da je Staljin proganjao Jevreje, samo zato sto su Jevereji? Procitajte moj ptvi post. Inace ovo sto ste rekli za sina itd je tacno..nije hteo ni pod razno da ga menja (sina) porucnika za feldmarsala Paulusa. Jedan od razloga sto su se i obicni sovjetski vojnici borili tako hrabro - rukovodstvu nije bilo dozvoljeno da sklanja svoje sinove u pozadinu
Preporuke:
11
0
28 utorak, 08 novembar 2011 22:36
saša r.
@roadrunner

Ja na Vaš prvi post nisam ni reagovao, jer je potpuno ispravan.
U drugom postu ste, govoreći o komentatorima, napravili tu čvrstu podelu na ljotićevce i ravnogorce, pa sam Vas stoga pitao jesam li ja ljotićevac, s obzirom da ne pljujem po Staljinu, a optužio sam Trockog.
Preporuke:
5
3
29 utorak, 08 novembar 2011 22:52
Radgost
1933g.Trocki u progonstvu je zabeležio:
Svi govore o Staljinovoj
izolaciji i o opštoj klimi protiv njega....
ali onda često dodaju da nema
tog(dodajte epitet po zelji)Staljina,
sve bi otislo do vraga.
On je taj koji drži sve na okupu.


Ugovor o vojno-tehničkoj saradnji Nemačke i Rusije je važio od 1923-35g.Posle isteka važnosti tog ugovora neki oficiri Crvene armije su nastavili saradnju i naravno da su zato bili osuđeni.
Preporuke:
2
3
30 utorak, 08 novembar 2011 23:10
Stevo Lapčević
Mene interesuje samo jedno - gde se knjiga može nabaviti...
Preporuke:
3
1
31 sreda, 09 novembar 2011 01:12
Ludi Vanko Thinking Maizeu..Poslednja rečenica-.Možda uzaludno
Nemam pojma otkuda sam,ako sam vas dobro razumeo,pošto volite da se oslanjate na svet veličina,gde ste na svoj način,obavešteni, da sam ja "optimista" , pa mi savetujete "skepticizam".Ono što ovde govorim nećete naći,koliko znam , nigde i ni kod koga.Time ne mislim da sebi laskam.Naprotiv.Ludilo nije moja osobina,ono je moj način.Kao što skeptik prezire, najpre sebe a onda i svet i ima psihotičnu potrebu da to resko izrazi,ja se pokušavam da nađem u ponoru razuma, o kome se malo govori i koji se prima kao nešto normalno.Na čelo države, koja može desetak puta da uništi sav živi svet, nalaze se predsednici od kojih nijedan nije posumnjao da je onaj jedanaesti,ili onaj dvanaesti put nepotreban.Meni se čini da je i onaj prvi vrsta ludila,ili kraj razuma ili delo koje negira gradilaštvo u prirodi, koje protivureči logici,svejedno što ni logika uvek nije pouzdan savetnik.Gradnjom ovakvih skupih bombi čovečanstvo je došlo do ruba,koji poriče razum ili ga čini kobnim.A to je ovde samo upozorenje.
Preporuke:
6
2
32 sreda, 09 novembar 2011 01:33
D.S.
Za thinking maize.Oprosti ispao sam brzoplet u obracanju Vama bez vidljivog povoda za to.Isprovocirao sam Vas odgovor,bez lose namere a meni je bio visestruko koristan uz sagledavanje slika 2 i 3 maja od Franciska Goje.Slikarstvo je moja ljubav {ne slikam}ali imam kolekciju lepih slika koju pomalo dopunjujem.Istina slika moze reci toliko sto treba stati u ceo igrani film.Gojine slike pokazuju sustinsko zverstvo u ljudskome bicu od grehopada do danas.Rekao bih"tesko pobedjenima"kako onda tako i danas i za masine smrti nikada nisam mogao imati opravdanje koje me vise uzasava kada vidim da ljudi na to tako gledaju.Uzasniji su mi oni nego njihovi "junaci"poput Trockog,Lenjina ,Tita,Hitlera,Pavelica i drugih jer oni zlocine cinise iz zverskog nagona i mrznje prema ljudskome bicu BOZIJOJ tvorevini,a ovi sto im aplaudiraju ustanju su samo da mrze one koji ustaju protivu toga i nista drugo.Vas pesimizam u odnosu na ljude ima opravdanje jer istinski nikada nece iskorenit zlo u sebi.Hvala.
Preporuke:
7
2
33 sreda, 09 novembar 2011 04:28
Markovic
@ Aleksandar

Moje cestitke za ispravno sagledavanje stvari. Koga zapad finansira, taj zasigurno radi za zapad, to je jasno.

Dodao bih samo da je Staljinov sporazum sa Hitlerom nastao kao ocajnicki potez da se odlozi pocetak rata, NAKON sto su zapadne zemlje ODBILE bilo kakav pakt protiv Hitlera. Ovaj sporazum NIJE bio pakt i nije imao karakter saveznistva.
Preporuke:
2
2
34 sreda, 09 novembar 2011 10:29
thinking maize@ "Ludi Vanko"
Poštovani, nemam protiv Vas ništa, a što se tiče nekog mog zaključka o Vašem "optimizmu" i nick name-u, verujte, nisam razmišljao o vezi među njima... "Optimizmom", nazivam sve sisteme misli, koji se zasnivaju na PRETPOSTAVCI o inherentnoj SVRHOVITOSTI sveta i DOBROTI ljudi, a koje vodi RAZUM! Što je po meni (i mnogim ljudima!) naivno! Dalje, Vi u komentarima često koristite reč "razum", pa otud sledi moj zaključak. I nije "inspirisan" ičim drugim! Što se tiče Vašeg nick name-a, podsetiću na naš aforizam: "Ko ovde ne poludi, taj nije normalan!" S tim u vezi, ne smatram Vas u tom pogledu različitim u odnosu na mene i ogromnu većinu ljudi iz naše sredine. S tim u vezi mogu biti samo "thinking maize", a mogu biti i "mad maize". Što se tiče Vaših zapažanja "glede" razuma NOMINALNIH vođa Imperije (a još više PRAVIH vođa Imperije!) u našem narodu postoji izreka: "Koga Bog hoće da kazni, prvo mu uzme pamet!" A Perica, junak srpskih viceva, rekao je za francuske filozofe-prosvetitelje: "Svi su umrli!"
Preporuke:
4
10
35 sreda, 09 novembar 2011 12:03
thinking maize "glede" autora
Drug Pavluško Imširović je jedan od vođa (pored npr. Vlade Mijanovića-"Vlade Revolucije") studentske pobune 1968 u Beogradu i jedan od retkih levih intelektualaca postjugoslovenskog prostora, koji marksizam i danas shvata OZBILjNO! To je stav za poštovanje! Međutim, sam autor izjavi: "Otpočeta kao falsifikatorska birokratska intriga protiv leve opozicije u trenutku kada počinje borba za vlast unutar aparata boljševičke partije, koja se sve više udaljavala i otuđivala od klase koja ju je stvorila", što mi nekako ZAPARA UŠI! PRVO, radnička klasa, NIJE ISTA RADNIČKA KLASA iz vremena Marksa i Lenjina (od pre sto do stopedeset godina!), kao SADAŠNjA RADNIČKA KLASA! MODERNA RADNIČKA KLASA Zapada, iako verovatno ČAK biološki potiče od ljudi koji su činili TU KLASU od pre vek, vek ipo, IMA SASVIM DRUGE POLITIČKE i SVAKE DRUGE IDEALE! Slično važi i za radničku klasu bivših socijalističkih zemalja! DRUGO, radnička klasa Zapada je IZRAZITA MANjINA u tim društvima, ŠTO je SUPROTNO ranijoj situaciji!
Preporuke:
5
11
36 sreda, 09 novembar 2011 12:31
thinking maize "glede" autora, nastavak
U bivšim socijalističkim zemljama Istočne Evrope i Balkana radnička klasa se takođe rapidno smanjuje, ali zbog drugih razloga (izdaje BIVŠIH pripadnika "avangarde radničke klase"!), ne zbog evolutivne transformacije industrijskog u postindustrijsko društvo na Zapadu! To važi i za neke druge klase (npr. seljaci) na Zapadu i u bivšim socijalističkim zemljama Istočne Evrope i Balkana. Tako da dok se bivše seljaštvo i bivša radnička klasa na Zapadu pretvaraju delom u delatnike u tercijernim delatnostima, a delom u lumpenproletere, taj isti proces, kod iste radničke klase i bivših seljaka u Istočnoj Evropi i na Balkanu produkuje SKORO ISKLjUČIVO LUMPENPROLETERE! Dok PRAVI PROLETERI delaju u zemljama Trećeg Sveta, pod rukovodstvom njihovih režima, koji su SVESNO PRIHVATILI IZMEŠTENU INDUSTRIJU sa Zapada i to po ZAPADNIM USLOVIMA! Tu NEMA PRAVDE za pojedinačnog radnika, ali INDUSTRIJA se MUNjEVITO RAZVIJA u tim zemljama! Ne videh u ovom pregledu, ali ni kod drugih levih mislilaca opis ovih PROCESA!
Preporuke:
6
11
37 sreda, 09 novembar 2011 12:49
thinking maize "glede" autora, kraj
Znači, autor i brojni marksisti prenebregavaju ove društvene procese, koji karakterišu GLOBALIZACIJU! Oni ne uviđaju, da ako je RADNIČKI POKRET i Sovjetski Savez bio IZAZOV Zapadu i da ga je PRIMORAO na USTUPKE, da je NEOLIBERALIZAM i GLOBALIZACIJA, uz "ideologiju" "ljudskih prava" zapravo IZAZOV Zapada CELOM OSTALOM SVETU! Pa, ako marksisti baš žele da POMOGNU CELOM SVETU da zadobije SLOBODU (o čijoj prirodi se može diskutovati, ali da je uzmemo kao takvu, bez dalje rasprave!), red bi bio da PREFORMULIŠU njihove intelektualne sheme u svetlu ovog IZAZOVA KAPITALA, kao i NEVIĐENOG NAPRETKA NAUKE i TEHNOLOGIJE, koji ne samo da razjašnjavaju PRIRODU, već i MENjAJU DRUŠTVO i odnose u njemu! To pod 3! Pod 4, jedno "nezgodno" pitanje: KAKO JE TO RADNIČKA KLASA "STVORILA" SVOJU AVANGARDU (u konkretnom slučaju boljševičku PARTIJU-sic!), kada ti istu avangardu UGLAVNOM ČINE LjUDI, koji I NISU U NEKOJ POSEBNOJ VEZI sa KLASIČNOM RADNIČKOM KLASOM!? Voleo bih da mi marksisti ODGOVORE na OVO pitanje!?
Preporuke:
7
11
38 sreda, 09 novembar 2011 14:35
Lupeži i prevaranti
Budući da je kapital "božanskog porekla", verovatno satkan i od "božjih suza" a ne akumulisani višak vrednosti onda bi, shodno takvoj logici, odgovore na vaša "naivna pitanja" pre mogli pružiti pravoslavni pravoučitelji nego tamo neko prognano pleme "marksista". Potražili ste odgovor na pogrešnom mestu, verovatno da bi ste i dalje dokazivali nebulozne teze kao, na primer, onu o "posebnoj ljudskoj prirodi". Uputnije je nalaziti sagovornike u intimnom duhovnom kružoku kome pripadate ili onom koji iz prikrajka, a na vaš signal, uskače u ovu providnu i nemaštovitu igrariju.
Preporuke:
12
4
39 sreda, 09 novembar 2011 15:30
thinking maize
Opet smo počeli sa klasnom borbom, dragi "sajber marksisto"!? Nisam ništa drugi ni očekivao! U svakom slučaju, poštovanje za DOSLEDNOST! PS. Ne moramo ovaj solidan pregled da kvarimo našom DALjOM LIČNOM polemikom, šta Vi mislite!?
Preporuke:
5
9
40 sreda, 09 novembar 2011 16:20
Lažovi i prevaranti
@tinkering maize
Klasnog rata između navodnog cyber marxiste i Vas nikako ne može biti pa i da hoćete. Vi ste samo najamni radnik na državnim jaslama, ja, nekada bio na privatnim. Sve drugo je slučaj ili izmišljotina. Pitajte francuske, italijanske i nemačke sindikate šta to oni rade kada štrajkuju. Verovatno poniru u svoja duboka nacionalna osećanja gde traže odgovore na tako banalna egzistencijalna pitanja kao što je visina najamnine ili dužina radnog vremena. A gde prokužiste da sam marksista, to me vrlo interesuje? Nikada član SK, nikada na radnoj akciji, ne završih kumrovečku akademiju, ne pozivahu me ni na jednu akademsku raspravu. Postadoh to tek u "dodiru sa Vama". Mora biti da tako krstite i ostale koji ne stavri ne gledaju slično "Vama i Kružoku".
Preporuke:
11
3
41 sreda, 09 novembar 2011 17:14
thinking maize@ "sajber marksisti"
Rekoste "glede" moje "reakcionarne" malenkosti "Vama i Kružoku" i spomenuste da sam "najamni radnik na državnim jaslama", a Vi "nekada bio na privatnim", kao i da niste bili "Nikada član SK, nikada na radnoj akciji, ne završih kumrovečku akademiju, ne pozivahu me ni na jednu akademsku raspravu", sve BEZ DOKAZA i DALEKO od ISTINE (sem da sam u periodu 1986-90 bio član ONE, JEDINE partije, PRED KRAJ STUDIJA i nešto posle, kao i da sam i sam "okusio" "blagodeti" zarađivanja "hleba nasušnog" kod privatnika, "lepe" 1993!). Pa bi bilo LEPO, u kontekstu iznetog, da odgovorite ŠTA SAM Vam STRAŠNO UČINIO, da koristite SVAKU PRILIKU da SKORO ISKLjUČIVO MENE GANjATE ovde na sajtu!? Nikad se nismo upoznali, niti znamo išta jedno o drugom!? Marksizam je učenje oko koga se može sporiti i čemu se mogu davati ili ne davati priznanja za predikcije društvenih događanja, ali OVAKAV LIČNI "marksizam" je zbunjujući!? No, ako Vam ovaj LIČNI "marksizam" pruža ZADOVOLjŠTINU, neka Vam bude! AL BEZ MENE! ZBOGOM!
Preporuke:
4
8
42 sreda, 09 novembar 2011 19:05
Lupež i prevarant
@Tinkering maize
Bojim se da sasvim pogrešno, nadam se, nenamerno, iščitavate niknejm i njenu implicitnu poruku. Ona se odnosi na onoga ko se danas usuđuje, u do kraja zatrovanoj društvenoj i ideološkoj atmosferi Srbije, promucati o stvarnom i realnom značenju zbivanja kod nas i oko nas. A ako se moja argumentacija, pa makar i prividno ili sasvim nenamerno, podudara sa nečim što se krajnje proizvoljno nominuje marksizmom, onda za to nikako ne mogu biti krivac već onaj ko asocira, preobražava i deformiše iznetu argumentaciju. Po ko zna koji put staloženo naglašavam da ne dovodim niti na to imam pravo vaše profesionalne reference kao i lični integritet. Ovim rečenim rizikujem da pod sumnju stavim ono što sam rekao i da na eventualnoj "potvrdi" dobiju vaše reči o meni i mom istupu. O ličnom marksizmu je suvišno i raspravljati ali to svakako obogaćuje Vaš inače razmaštani koloritni iskaz. No, "stil je sam čovek", reče Vama jedan ne tako drag Rus. Naše "međusobice" nikom nisu interesantne.
Preporuke:
10
2
43 sreda, 09 novembar 2011 20:55
Lupež i prevarant
@Tinkering maize
Žao mi je ali me prisiljavate, još u ulozi nabeđenog marksiste, da razvejem vaše pretenzije kako "marksisiti" nisu kadri objasniti fenomene neviđenog napretka nauke i tehnologije koji, slažem se, imaju nesagledive posledice po razvoj, spoljne i unutrašnje odnose dotičnih društava te međunarodnu konstelaciju. U pitanju je Vaša 3. tačka. Ona je i najintrigantnija. Ostale ne zavređuju pažnju. Nagli i, uslovno rečeno, neprirodan tok R&D na Zapadu lako je objašnjiv iz neočekivanog ugla. Predratna i posleratna kriza kapitalističkog ustrojstva zapadnih država "nagnala" je, prvo na povlačenje zlatnog standarda, potom na enormnu monetarnu emisiju. Posleratna monetizacija američkog duga tu je vrlo ilustrativan primer. A još ubedljiviji predstavljaju konstantni berzanski krahovi i panike izazvane krizom likvidnosti. Ništa nije bilo lakše ali i uputnije nego ih rešavati povelikim emisijama dolara. E, tim dolarima hranjena je ta neuporediva R&D u zemljama Zapada od kojih je
Preporuke:
10
2
44 sreda, 09 novembar 2011 21:08
Lupež i prevarant
najveći "pork barrel" odsedao u vojnim laboratorijama čiji su potonji derivati završavali na komercijalnim tržištima. A "ideološku potku i matricu" za takvu aktivnost pružala je hladnoratovska politika najimperijalističko-intervencionističke sile sveta, SAD, zemlje neoliberalne demokratije, ljudskih prava i inih čuda, kojima su neki od naših komentatora svojevremeno bili tako "dragovoljni privrženici" da bi dockan shvatili krajnje prozirnu igru što ih, nikada i nigde ne može osloboditi odgovornosti za ono što su priredili ovoj zemlji. Jedan od takvih je bio i gospodin, bivši premijer, koga mnogi Srbi u neznanju ali i pri moralnom negližeu drže patriotom non plus ultra. Ako je takav onda je užasno naivan i opasan a ako nije onda je....a i oni oko njega.....Ali, ovde je drugo po sredi. Pitanje nauke, tehnologije, njene prirode i svrhe. Zapravo, pitanje novca, zapravo pitanje društvenih odnosa, zapravo pitanje načina proizvodnje, centralne kategorije Marksovog pogleda na društvo i svet
Preporuke:
10
2
45 sreda, 09 novembar 2011 21:27
Lupež i prevarant
@Tinkering maize
Da, moj dragi gospodine koga iz učtivosti ne bih smeo nazvati ni biofilosofom, prema čemu, inače, gajite neskrivene pretenzije što nije samo po sebi ništa grešno, NOVAC je DUG i na toj "metafizičkoj činjenici" sagrađena je "posleratna piramida zapadnog uspeha", odnosno njihove "nauke i tehologije, dakako, vaše slavljene kibernetike kao nauke o upravljanju složenim sistemima. I sa time se nije šaliti ali je šala pa i karikatura pozivati se na njihove matrice i na njihovim obrisima tražiti puteve oporavka me samo istočnog sveta i duha već i malešne Srbijice i kojih par miliona njenih žitelja. U pitanju je čista obmana duha i tela ovog naroda kome i ja kao i vi pripadate. Jer smrt filosofije koju je, netom Drugog rata navjestio Heidegger ima itekako veze sa ovim što malopre saopštih. A ništenje filosofije je ništenje ljudskog duha i slobode. Dapače, filosofija i nije nauka, ona je sloboda. Ja bih rekao "sloboda od nauke". kako jednom lepo primetiste - ekonomija nije sve-
Preporuke:
10
2
46 sreda, 09 novembar 2011 21:37
Lupež i prevarant
@Tinkering maize
ona je, zapravo, krajnje suhoparna nauka, ali pod jednim jedinim uslovom, da joj isisate ono što je u njoj najvrednije i ono što je konstituisalo u političku ekonomiju, potom u kritičk predmet zašta je najzaslužniji bio Karlo Marks a čiji je kum bila Hegelova dijalektika. Pa tako i ovo posleratno mrtvorođenče, R&D, nije ništa više no "balsamovano telo uma" državnokapitalističkog režisera. Ono preti da nam okuži okolinu i samo u tom smislu mogu shvatiti i razumeti Vašu "ljutnju i razbor" da se relo balsamovanog Lenjina prenese tamo gde mu je mesto. A spor između nas dvoje je izbio baš povodom tako bezazlene sitnice. Đavo je u malom, uostalom vi ste molekularni biolog, zar ne?
Preporuke:
10
2
47 četvrtak, 10 novembar 2011 00:20
slobodan 50
ovo je isto, kao kad bi se ivković borio da izvede sledeću petorku: tvrdić, daneu, šolman, jelovac i ćosić...neka mi oproste veličine, ali ja pitam: dokle ćete pokušavati, da nas zaluđujete?
Preporuke:
2
1
48 četvrtak, 10 novembar 2011 10:03
Mile
Ja bih te ponovim pitanje i zamolim za odgovor:

Gde se knjiga moze nabaviti???? Zna li iko odgovor na to jednostavno pitanje, ili cemo i dalje samo da viskoumno teoretisemo?
Preporuke:
7
1
49 četvrtak, 10 novembar 2011 10:28
thinking maize@ o koječemu, a povodom uglavnom ničega i nikoga
Sedi Darvin u bašti i smišlja šta da radi posle dobijene medalje Kraljevskog naučnog društva i odgovarajućih počasti uz to. Čast je lepa, ali od toga se ne živi, deca rastu, žena mu je tako plodna, kredit za renoviranje kuće je baš VELIKIII! Prelistava zabeleške sa puta oko sveta na "Biglu", seća se iguana, galapagoskih kornjača, neprijatnog kapetana ("Baš je zakerao o religiji!"), svih tih doživljaja i TRAŽI neku "bezazlenu sitnicu", koja će mu doneti PARE! Čarls ZNA da je "reponja" nadležan za pare (uostalom, zašto li je prilazio masonima, ako ne zbog para, ali svi ti naduveni lordovi ne daju mu ni da "primiriše" novcu!), ali zna i da se "Đavo krije u malom"! Dok on tako razmišlja i priziva i Boga i Đavola da mu pošalju bar jednu Njutnovu jabuku (mada je sedeo u hladu kruškovog drveta!), eda bi napravio "GUŽVU" i "DIGAO" PARE, pažnju mu privuče poj zeba! "TO li je!", kliknu naš junak! "Kako se nisam setio zeba sa Galapagosa!" TAKO se RODI Darvinova teorija prirodne selekcije! Zbog PARA i zeba!
Preporuke:
3
10
50 četvrtak, 10 novembar 2011 11:27
Ludi Vanko Thiking Maizeu
Možda vas je ugušio prostor.Anegdota dobro počinje ali se nejasno zvaršava.Ili ja zbog svog imena nisam u stanju da je protolkujem, naročito u vezi sa svim onim što u ovim razgovorima prethodilo.Lepo je biti obavešten, imati u topuzu more citata, zapamćenih mišljenja,naslova neobičnih knjiga, uglednih autora, svakakavih pojmova.
Jedno nikad nisam razumeo; zašto je, kad čovek čita sveto, potrebno da se tim služi kad sam o nečemu razmišlja.Pročitano treba da otvori oči onome ko čita.On pomoću drugih mora sam da počne da meri svet oko sebe.I mora da teži da iz svih znanja stvori sebe, ne po meri drugih , nego po meri sospstvene prirode.U mnogim starim našim tekstovima ugeldih ljudi sretao sam citate stranaca koji imaju autoritet i neprikosnovenost presuditelja.Oprostite ličili su mi ti pošteni ljudi kao da idu u svet na štulama i biraju skupu firmu kako bi ih štule što ubedljivije nekud vodile.A onda sam otkrio da je pomoću jednog autora , citatima, moguće bilo šta braniti i dokazati.Tek da se zna
Preporuke:
2
9
51 četvrtak, 10 novembar 2011 11:39
Probisveti i lopovi
Kružok u punom cvatu, valjda, obasjan Darvinovim suncem prirodne selekcije. Humana selekcija? Šta to bi? Pa, čovek nije prirodno već božansko biće, uče popovi narod, stežući mu sve više omču oko vrata kako bi ga ispratili u četvrti horizont. Ovaj moj nickname možda ima i dodatnu upotrebu.
Preporuke:
10
2
52 četvrtak, 10 novembar 2011 11:53
thinking maize@ Ludom Vanku
Poštovani, daleko sam od preporuka "Knjige Propovednikove" o sažetosti izražavanja! U tom knjiščetu, navodno nastalom pre 3000 godina, posle niza BISERA MUDROSTI, sledi kraj (navedeno po sećanju): "Dosta je priče, jer svaka prevelika priča zavodi i ne donosi MUDROST!" Elem pošto sam daleko od tog IDEALA, eto mucam i podštapam se, ali ne pokušavam to da sakrijem, za razliku od drugih! Ako sam Vas "smarao", IZVINITE! Ipak, poneki put Božji Anđeo spusti svoju ruku na moje rame, pa ponešto i nažvrljam smisleno! Pa da se ne bih autocitirao, pogledajte iznad Vašeg posta moju ALEGORIJU nastanka Darvinove teorije evolucije, a inspirisanu mojom jednogodišnjom polemikom sa jednim MILITANTNIM ATEISTOM, ovde na sajtu! Imam još ponečega, ali da ne opterećujem ni Vas, ni ostale komentatore, a ni ovaj, u mnogo čemu koristan, Imširovićev pregled.
Preporuke:
1
8
53 četvrtak, 10 novembar 2011 12:11
thinking maize@ o koječemu, a povodom uglavnom ničega i nikoga, kraj!
Eto i ovaj "Besni sajber-Orlando" srpskog ateizma i marksizma, kao i Molijerov "građanin-plemić", ne kapira da celog život govori prozu, iako to ne zna! Šta će, ceo život mu prođe u proučavanju cena i nadnica, saglasno prečasnom Marksu, kao i tolkovanju strategije revolucije u izvedbi jego sijateljstva Lenjina, da i ne primeti da Beogradom opet šeta mnoštvo lepih devojaka, a na Tašmajdanu i drugim parkovima opet je sađeno lepo cveće! Šta ćete, čovek ceo život prožive u PROZI, pa i ne primećuje poeziju! Čak ni koliko da se zadene ruža za reverom, uzme "Politika" pod mišku i skupi kinta za sastanak sa nekom damom u "najboljim godinama" u "Šansi"! Čovek vole SAMO PROZU, nema vremena za poeziju! Poezija je tako BLjAK! A tek NAUKA!? Uostalom, svi ti pesnici i naučnici su TAKO SUMNjIVI! Šta oni tu treba da MAŠTAJU i RAZMIŠLjAJU, sve su već IZMAŠTALI i SMISLILI drugovi Marks, Englez i Lenjin! Znao je drug Koba, KAKO TREBA SA NjIMA! Samo OŠTRO! Kolima je ZAKON!
Preporuke:
2
11
54 četvrtak, 10 novembar 2011 12:24
Darwin prodigy
Ko o čemu Tinkering maize o čudima, svecima i precima al' da ga malo po glavi počeše ono što se ovih dana zbiva na najeminentnijim tržištima ultrakapitala gde prinos na suverenu desetogodišnju obligaciju kod Grka odjaha preko 33 procenta, kod Italijana prelete 7,5 odsto, Španaca iznad pet itd, on za to uvek ima "suvislo objašnjenje i razložno utemeljenje". Svemoćni bog, anđeli belih krila, svetosavske vile i Darvinove prirodne sile. Gde su tu kapital, tržište, profit, najamnina, kamata, cena zlata, CDS, indeksi ovakvi ili onakvi, to je, po njemu van sfere realnog, mogućeg. Tako ih pretvara u fatamorgane oduzimajući im ovozemaljsko poreklo ali i vešto prikrivajući ružno lice sistema kome tako odano a tako prikriveno služi i docira a sve na tobožnju korist nas "mirjana" i ostalih božjih ovaca. ostaje mi samo jedno nejasno kako se taj naprasno pretopljeni pravoslavac našao u titoističkom SK da bi potom prozivao "titiće i ostale ideološke kuniće". Verovatno uz pomoć "prirodne selekcije".
Preporuke:
10
2
55 četvrtak, 10 novembar 2011 12:42
Ludi Vano Thinking maizeu
Upravo je moja reakcija tom anegdotom o Darvinu inspirisana.
Nema ovde prostora da o evoluciji popričamo.
Gledao sam jednom galebove s Žikom Pavlovićem na jednom šlepu ispod Nebojšine kule na Dunavu.Veoma sam ga iznenadio kad sam posumnjao da su se oni, tako elegntni, savršeno prilagođeni prostoru i uslovima, uopše menjali kroz ko zna koliko miliona godina.
Tamo dole, sada, na ušću Save u Dunav - izložba Dinosaurusa.Žike već odavno nema.Pomišljam da su nestali zato što tvorac nije mogao da nađe način da ih prilagodi.Uvideo grešku i skinuo ih sa svog tvoračkog repertoara.Bojim se da u oba slučaja nema evolucije.Nisam naravno siguran ali sam jednom drugom prilikom veoma iznenadio jednog učenog psihijatra i duhovnog svaštojeda(govorili smo o jednoj hrvatskoj pesnikinji naKolarcu)kad sam rekao da je tvorac čoveka stavio u Raj, uvren da je načinio savršeno biće .Međutim, on se ogreši uzevši jabuku sa drveta dobra i zla i bog ga ljut kao ris progna iz raja.Time je priznao da može da pogreši
Preporuke:
1
7
56 četvrtak, 10 novembar 2011 12:58
thinking vilain (i pomalo maize)@ "Besnom sajber-Orlandu"
Opet me zeza ova 3-D "Nokia","pukla" mi veza sa ujkom Rokfelerom! Treba čiča da me savetuje kako da preko pravoslavnih i patriotskih Srba "zeznem" Ruse i njihov "Južni tok"! Kaže mi daidža da je "Nabuko" ZAKON, da ne smem da "zeznem" STVAR, a on će bogato da me nagradi! Priča mi amidža da radim dobro posao, sluđujem "ludake" na NSPM-u, "prodajem" im "damu" srpstva za "bubrege" njihove budućnosti! Šta ćeš, ujka me dobro procenio, pravi sam VILAIN, da se izrazim na maćehinskom engleskom! Jedino me tako dobro procenio onaj "bolid" od "sajber marksiste", mamu mu... Kaže mi daidža, da ne uspevaju da mu uđu u trag, čovek našao neku kriptografsku šifru prema skrivenim komuno-masonskim značenjima, zapisanim u "Kapitalu" ONOG bradonje! Javlja mi amidža, da ni celi timovi sa MIT-a i UCLA-e ne pomažu, a ovi iz RAND korporacije već odlepili! Uh, STVARNO me nervira TA... komunjara! Ne da mi da na miru izdajem BIVŠU domovinu, kao svi "osvešćeni" "Srbi"! PS. Ovo je BAJKA za LjUBITELjE PROZE! Čitati pre spavanja!
Preporuke:
2
11
57 četvrtak, 10 novembar 2011 13:54
thinking maize@ "Ludom Vanku" "glede" evolucije
Karl Poper, danas ozloglašen zbog glorifikacije liberalizma (ali slavljen 80-tih i 90-tih zbog ISTOG razloga), poznat kao uticajni filosof nauke, napisa da je "teorija evolucije METAFIZIČKI PROJEKAT"! Zašto? Zato što se TA teorija NE MOŽE DOKAZATI! Kako?, pitaće neki. Za razliku od DRUGIH naučnih teorija, EVOLUCIONIZAM se NE MOŽE PROVERITI OGLEDOM! Niko nema toliko vremena, da bi sproveo takav eksperiment! Tvrde da je Izraelac Eviatar Nevo, radeći na nekim gušterima na izolovanim jadranskim ostrvima, dokazao da je MEHANIZAM EVOLUCIJE MOGUĆ, ali skrupulozniji naučnici evoluciju na IZOLOVANIM mestima, smatraju SPECIJALNIM slučajem! U svakom slučaju OSTAJE da se EVOLUTIVNI PROCES NE MOŽE PROVERITI OGLEDOM, pa je isti METAFIZIKA! U tom smislu kreacionizam (inače protestantska IZMIŠLjOTINA!) je jednak evolucionizmu! Tu Poper popravlja "stvar" evolucionizma, tako što tvrdi, da iako nedokaziv, evolucionizam ima "veliku moć objašnjavanja prirodnih procesa", ali to je stvar IZBORA, znači i VERE!
Preporuke:
1
7
58 četvrtak, 10 novembar 2011 15:33
Ludi Vanko thinhing maizeu
Ima međutim, da nikad ne budemo sigurni, znakova da neki oblik prilagođavanja na malom vremenskom prostoru postoje.Reč je o virusima.Čovek im , razumom,(namerno razumom)pronađe lek a one ga za nekoliko godina svojim energijama (tajnim putevima, čarolijom samoodbrane),izvan razuma,eskiviraju.Lek više ne deluje.Ima mišljenja ,i to profesionalnih, lekarskih, da su virusi "pametniji" od čoveka.Opet smo na razvođu razum- nerazum.Kojim putevima, kojom silom, kakvim nepoznatim načinom, bez laboratorija, virus nađe način da nas prevaziđe?Otuda doklazim u iskušenje da u razum posumnjam.Ima možda boljih puteva da se do nečega stigne.Pogledajte propolis koji pčele prave na istom mestu gde sakupljaju med.Potreban im je medikamenat da izoluju uljeza u košnici.Ubiju ga i zaliju smesom napravljenom takođe van labioratorija u zaumnom svetu instikata i samo odbarane i on biva odstranjen.Tu je ali ne postioji.I taj propolis čovek ne ume da napravi.Opasno je zaputiti se bilo gde našim mozgom.Svud iznenađenja.
Preporuke:
3
9
59 četvrtak, 10 novembar 2011 18:29
narodni prijatelj
@Tinkering maize
Ko jarac o jarici kobac o kobi. Bi i on na Kolimu pa u spisatelje al' nije naučenjak tog kalibra. Ono jeste bio aktivni pripadnik Saveza komunista i Titov sledbenik /valjda nije bio samo najobičniji karijerista/ ali ne znam koliko mu crveni partijski staž garantuje eventualno pripuštanje na Kolimu. A on bi uz Solženjicina i slične. Valjda misli i da pripada istom društvu pa našao da zamajava ideološkim smicalicama. Ma, ne pronađoše mu nikakvu "komunističku skretalicu" pa ostade čist i prav ko od majke rođen. Ispravan vojnik svoje Partije. I tako dobrovoljno skonča na zgarištu istorijske mene. Bez pomena, bez ordena. I obre se kod neoliberala /starih drugova/. Primiše ga svesrdno kad ono namirisa nevolju. Brže bolje spakova "ideo municiju", preklopi automat i postade poštovani član trupe "narodnog pozorišta". Ali, hoćeš bato! Ko si, šta si, odakle si? Postade tako neoliberalni junoša naše gore list i brzo se pretopi u dobroćudnog pravoslavca i narodnog prijatelja.
Preporuke:
10
2
60 petak, 11 novembar 2011 02:49
D.S.
Citam komentare ovih "zabludeli sinova coveciji"kako se zli i agresivni na one koji nekada zajedno ucestovase sa njima u istoj zabludi ali eto svojim umom i Bozijom voljom oslobodise se te zablude zvane Marksizam-komunizam pandan za HRISTA i HRISCANSTVO.Za HTISCANSTVO znamo da je od GOSPODA HRISTA pa do danas pociva na mucenistvu i stradanju koje se i danas sprovodi u raznim delovima svete.Komunizam je od svoga zacetka razvio krvavi barjak i isukanim macem sekuci glave protivnika i jos vise neduznih ljdski bica posao da usreci pojedine narode i to na krilima kapitala iz kako oni isada govore"Mrskog im kapitalistickoga zapada".Svaki normalan covek kroz svoj zivot menja misljenja o ljudima,idejama i dogadjajima onako kako saznaju i psihicki sazreva ali nazalost mnogi se nisu pomerili od prvog razreda skole i zivota i pesmice"Mene mama pita dali volis Tita" BOG nikoga ne odbacuje niti ima miljenike svoje a oni koji ga se odricu neka im je Marks na pomoci ziveli mi na mnogaja ljeta AMIN
Preporuke:
3
11
61 petak, 11 novembar 2011 10:12
thinking maize@ "Ludom Vanku", "Besnom sajber-Orlandu" i g-dinu D.S.
G-dine "Vanko", nađite značenje reči "teleonomija" i "noosfera", kao i hipotezu o "Omega-tački" Pjera Tejara de Šardena, instruktivno je. Nađite negde i knjižicu Ervina Šredingera "Šta je život?-Um i materija" (ima je na srpskom), zanimljiva je. Sad drugi "sagovornik": "Ko o čemu, baba o uštipcima!" I last but not least g-din D.Š. Poštovani, sebe smatram slabim pravoslavcem, ali poštujem iskrene pripadnike naše vere. Pravoslavlje, iako ga "krstimo" pridevom "SLATKO", UOPŠTE NIJE LAKO, sama dogma je, po meni, rigoroznija, nego dogma npr. katoličke denominacije! Ono što ga čini "SLATKIM" to je definisanje pravoslavlja kao JOVANOVSKOG hrišćanstva, hrišćanstva MILOSTI, ne toliko dužnosti ili rituala. To čini, da iako iz ateističke porodice, prihvatim pravoslavlje kao ličnu veru i tradicionalnu veru mog naroda. Što se tiče mog stava, kao biologa, prema pravoslavlju, biologija govori o razvoju života, ali još nema rešenje NASTANKA ŽIVOTA! Uostalom, Poper reče da je EVOLUCIJA METAFIZIČKI PROJEKAT!
Preporuke:
3
11
62 petak, 11 novembar 2011 10:20
thinking maize@ mala ZLOBA "glede" "Besnog sajber-Orlanda"
Imentova sebe drug kao "narodnog prijatelja"! Interesantno je da su ISTIM nick name-om sebe OZNAČAVALI KRVOLOCI Francuske Revolucije Robespjer i Mara! Eh, što ti je život! Kaže naš narod: "ZAKLELA se ZEMLjA RAJU..."
Preporuke:
3
11
63 petak, 11 novembar 2011 12:37
Farizeji i prevaranti
@Tinkering maize
Postadoh u međuvremenu i KRVOLOK! I to me okrsti prononsirani Pravoslavac. Valjda je upućen i u moj rodoslov i to bez DOKAZA, kako napisa nešto ranije u suprotnom slučaju. Za antihrista važi za Pravoslavca ne važi!
Preporuke:
11
2
64 nedelja, 13 novembar 2011 14:16
Milorad Stanojlović
Slažem se sa komentatorima koji tvrde da je Staljin potcenjen, posebno od strane srpskih boljševika, ali iz sasvim drugih razloga.
Što se tiče Hitlera, bilo ko da je bio na Staljinovom mestu borio bi se protiv Hitlera. Da li sa manjim uspehom? Organizacija ove borbe zahteva dublju analizu, zbog kolosalnih posledica po Rusiju i ostale države...
Međutim, Staljin jeste bio najpametniji čovek Lenjina i Sovjetske partije. Zato je on i došao na vlast, a ne neko drugi.
Staljin je, naime, prvi shvatio da je i socijalizam, a ne samo komunizam, propala ideologija, a zločinačka praksa. Pravilno je shvatio da se samo većom konzumacijom zločina nad ruskim narodom može održati, neko vreme, ono što je neodrživo: socijalizam. U tome je u potpunosti uspeo, što i tvrde, istini za volju, srpski boljševici.
Istorija možda nije nauka, ali ponekad ima činjenice.
S poštovanjem i uvažavanjem,
SRPSKI LIBERALNI SAVET
Preporuke:
1
12
65 nedelja, 13 novembar 2011 18:38
Bibliofil
Knjiga "Trockizam i trockisti" može se nabaviti u knjižari izdavača (Polinom) u tržnom centru u Čumićevom sokačetu 25 u Beogradu (ulaz u tržni centar je iz Nušićeve ulice). Tamo su mi rekli da će je uskoro imati sve velike knjižare u Beogradu.
Preporuke:
2
0
66 nedelja, 13 novembar 2011 21:57
Ludi Vanko thinking maizeu
Aki ste joj ovde.Nemojte misliti da su hipoteze zasnovane na našim napravama načinjenim pomoću razuma , neki pozdan osnov za razumevanje vaseljene.Za to su podobnije intuicija i zaumnost.
Za mikroba naša pluća po razmerama mogu da liče na vasionu.Period kad uzdahnem i izdahnem u njihovom sistemu merenja vremena može da bude recimo naših hiljadu godina.Nije važno , koliko ali svakako drugačije mereno nego u našim shvatanjima vremena.
Šta mislte ako smo mi, ne mi na zemlji, mi u vaseljeni u nekom ogromnom organizmu, recimo u njegovom stomaku, u kome se pale ogromne nervne ili ko zna kakave vatre,(zvezde)od kojih on živi, i gde je naša planeta beznačajna crkotina, nastanjna njegovim vasionskim virusima.Crne rupe nastaju kad taj neki BOG počne da vari deo svojih plamtećih tela kao jedan neki svoj zalogaj.On se hrani jednom u milion godina.Možete li zamisliti takve razmere i ta nama nepojamna vremena i da nas on ne vidi, ili traži ili odgaja zbog nečega.Omega tačka je razum.Ovo bajka.
Preporuke:
3
12
67 ponedeljak, 14 novembar 2011 11:03
thinking maize@ Ludom Vanku
Ne ukazujem na RAZUM i njegova dostignuća (besporna i sporna), ukazujem na GRANICE RAZUMA! To su istočnjaci DAVNO SHVATILI, pa otuda kod npr. taoista kao ideal imate KULTIVISANjE EMOCIJA! Mnogi umni Zapadnjaci svesni su toga (pročitajte npr. knjigu "Tao fizike", Fritjofa Kapre). Slično je i kod nas pravoslavaca, samo što mnogi od nas nisu svesni GRANICA RAZUMA i PREŠNE POTREBE IZGRADNjE CARSTVA Božijeg u nama, tj. KULTIVACIJE EMOCIJA na pravoslavni način! Svako dobro!
Preporuke:
2
12
68 ponedeljak, 14 novembar 2011 11:09
thinking maize@ Ludom Vanku PS.
Kad sam pričao o "razumu" mislio sam na LjUDSKI razum.
Preporuke:
2
11
69 ponedeljak, 14 novembar 2011 11:37
Ludi Vanko thinking maizueu.
Mnogo sam toga i sam pročitao i to ko zna kad.Japanski suzuki i istočni budizam o razumu i zaumnim moćima ostavili su debele tragove.
Pokušavam da nađem ono što tamo nije.Svejedno da li ću ikada sve to uopbličiti u nekakvo učenje.Učenje je uvek ne samo mučenje nego i okončavanje.A mene privlači beskonačnost.A to što ponekih "bajki" kojima se bavim, nisam na drugim mestima našao, ne znači da nisu zanimljive.Pomišljam,S pravom da se zavaravam:nije sve u knjigama.Ja sam ih pročitao u jednom pomoravskom selu kraj petrojejke tušta i tma još pre šesdesetak godina.Mnoge pre Drugog svestkog rata.Napisao sam ih petnaestak.Ali ne iz ovih oblasti kojima se ovde bavimo.Ovo je izlet u prazno.Tri puta sam menjao sličan identitet.Nadam se da će te se dosetiti iz kog razloga.Ono što ste vi napisali ima sigurno za celu knjigu.Bojim se da za vama ne zaostajem.Ali to je govorte usta .Pozdrav
Preporuke:
4
12
70 ponedeljak, 14 novembar 2011 19:31
Kuća gori a baba se češlja
Više je nego zabavno čitati ova razgovaranja i prigovaranja dvojice zaludnih komentatora sa ovog sajta o suštini sveta, duha, pravoslavlja i još koječemu a najčešće, kako reče, jedan od njih, o ničemu, dok stižu i prestižu vesti o gubicima najveće italijanske banke, Unicredit, u visini o skoro 11 milijardi evra te o izglednom zatvaranju radnih hiljada radnih mesta u Austriji, istočnoj i jugoistočnoj Evropi, pa, valjda i u Srbiji. Kako jadno i komično izgledaju naklapanja ove dvojice intelektualnih dvorjana koji nalaze vremena za odgonertanja bezvezarija usred finansijskog požara koji besni Evropom a evo sada palaca i u našoj sopstvenoj kući terajući iz nje i naše najrođenije. Akcije ove banke se na berzi strmoglavljuju a jedan od njih i dalje halucinira o slobodnom tržištu, liberalnoj ekonomiji, parlamentarnoj demokratiji i kojekakvim somnambulijama. neki Srbi su dodir sa stvarnošću potpuno iizgubili. Hoće li ovaj narod ikada sa nebeskih visina sići koji stepenik niže?
Preporuke:
15
1
71 sreda, 16 novembar 2011 13:14
ljubomir
O kojoj političkoj istoriji mi ovde naglabamo, pa to se dešalo pre 90 godina ljudi vratimo se u stvarnost ,EU se raspada ,a naši političari hoće bezglavo tamo,divlji kapitalizam svaki danom sve više i dalje divlja ,a ljudi bez posla ili rade za 200 eura.Narode osvestimo se shvatimo konačno trenutak u kojem živimo i manimo se Trockog ,Staljina,Tita i udbaša.
Preporuke:
3
2
72 četvrtak, 17 novembar 2011 23:27
Turas
Ne verujem da bi Rusija bila danas svetska sila da nije bilo"tovariša"Staljina.Pakt sa Nemačkom tada morao je da zaživi jer Rusija nije imala drugi izlaz.Ali danas postoje razna tumačenja,dok su vojne arhive još uvek pod ključem.Što se titoizma tiče Plavuško je u pravu.nije u interesu "moljaca"da se otvaraju JU arhive,takođeto nije ni u interesu zapada(Engleske)Jer još uvek smo pod vlašću svetske plutokratije.
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner